spasmofilie en fibromyalgie.......

  • lampeberger

    kan er mij iemand helpen aub. de peter van mijn zoon heeft deze ziekte(s)

    dank u

  • Katrien

    Hallo, ik heb vandaag ook de diagnose fibromyalgie en spasmofilie gekregen.

    Er zal niets anders opzitten dan onze leefstijl aan te passen. We worden verplicht om naar ons lichaam te luisteren. Ik heb het er heel moeilijk mee. Ik ben constant moe, heb een gezin met 2 zonen van 10 en 15 jaar. Ik probeer mijn part-time job als verzorgende vol te houden, maar dat gaat ten koste van mijn gezin.

    Ik heb als medicatie het volgende voorgeschreven gekregen: rivotril, trazolan, biomagnesium en ik neem sinds een 5 tal jaar ook nog prothiaden (tegen depressie). Ik kan je een goede arts aanbevelen (wel lange wachttijd): Dr Lambrecht uit Gent.

    Als je graag contact met me opneemt, mag je altijd mailen. Steun van lotgenoten kan deugd doen.

    Groetjes,

  • alexandra

    beste katrien,

    bij mij is in november 2006 ook fbromyalgie en spamofilie vastgesteld.

    Ik moet nu elke maand naar het ziekenhuis om daar een infuus te krijgen met een magnesium preparaat.

    Tot nu toe heb ik nog geen effect van de medicatie, maar ik blijf hoop houden.

    het schijn dat carnitine ook erg goed is bij deze spierziektes.

    Ik ga dan ook navraag doen bij mijn reumatoloog als ik hem weer tref.

    Dus hoop blijven houden.

    Groetjes, Alexandra

  • spierziekten.pagina.nl

    Aardig van jullie damens.

    En sterkte met jullie ziekte.

  • ingrid

    Hallo ,

    ik heb nog geen diagnose maar alles sluit zo aan bij mijn symptomen!!

    weet iemand bv welke dokter ik in de regio Turnhout kan raadplegen ???

    kine vind dat ik niet moe genoeg ben voor fibro

    hij heeft mij een paar keer gezien , moet ik dan mss in zijn praktijk in slaap vallle n????

    ben magnesium aan t nemen sinds meer dan 1 jaar , ook calcium , anti depr deanxit , dhydergot en betaserc voor mijn meniere ,

    doe ik iet verkeerd zeg het me maar !!!

    groetekess

    ingrid

  • Alexandra

    Hallo iedereen,

    IK ben 25 en heb fibromyalgie, hyperlaxiteit en een uigesproken S-vorm vd rug,

    Wie kan mij helpen met extra info over deze “ziekte”?

    Alvast bedankt

  • ujukarin

    Hyperlaxiteit (of: hypermobiliteit) weet ik wel 't één en ander over, hak zelf ook met dat bijltje. Lijkt mij alleen niet thuishoren onder spierziekten. Maar wat wil je weten?

  • Corinne

    Hallo,

    ik ben 48 jaar en een paar jaar fibro patiënte. Ik sinds enkele maanden last van ongecontroleerde spierspasme. Dat wil zeggen dat eens mijn hand in de lucht schiet en eens mijn voet ! Ik heb ook last van spasmen aan mijn maag. Mijn maar doet pijn en is steeds opgezwollen als iets gegeten heb. Ik ook nog een zeer droge mond. Kan iemand mij zeggen of het spasmofilie zou kunnen zijn ?

    Groetjes

  • nicky

    Heb sinds aantal jaren spasmofilie.heb er 4 jaar over gedaan eer we wisten wat het was.van de ene naar de andere doktor.dan in uza cryptetetanietest gedaan en magnesiumbaxter.toen wisten ze het eindelijk.die 4 jaar waren hel.wisselende pijnen over gans het lichaam.met heel vaak spierscheuren.waardoor ik werk moest laten.nu neem ik al jaren MAGNELEVURES.voor mij het wondermiddel.was na 6 weken van 60% van de klachten verlost.maar mijn leven zal nooit als voorheen zijn.je mag niet over je grens gaan, en niet boven je kunnen gaan.DEAXIT neem ik heel erg weinig, bang om er verslaafd aan te raken.maar soms in vermoeide en stressige periodes(ben horeca-uitbaatster)is het wel een must.spierscheuren of dergelijke heb ik niet meer. wel stemproblemen(soms wegvallen, of vermoeide stem),en lastige zenuwtrek aan de ogen, zo gevoelig dat ik ze na werk liefst dicht doe!slaapproblemen die blijven en angsten ook.ook het overprikkelbare aan al wat tocht uitlokt of stress veroorzaakt.maar dit alles is leefbaar.

    weet iemand soms in het antwerpse een goeie doktor die het probleem kent en behandeld?

    zou graag toch nog hopen op meer beterschap!

  • Peter

    Beste,

    Kan u mij vertellen welke behandeling u nu volgt, ik heb namelijk hetzelfde en geen enkele dokter die mij doeltreffend behandeld.

    Dat zou mij echt helpen als u mij een antwoord geeft.

    mvg

    Peter