hulpmiddel aardappelen schillen

  • esther

    Weet iemand of er hulpmiddelen/apparaten bestaan om aardappelen te schillen??

    het is voor mijn schoonzus heeft MS en heeft geen kracht/grip meer in dr handen om aardappelen te schillen.

    alvast bedankt

    groeten esther

  • Ester

    Ik heb zelf veel last van mijn handen en armen, daarom koop ik tegenwoordig voorgeschilde aardappelen bij de supermarkt. Wel duurder maar het scheelt zoveel pijn en moeite.

  • wana

    of in t schilletje laten ook lekker.

    er zijn wel middelen hoor.. kijk maar es bij n thuiszorgwinkel.

    makkelijk is ook om zelf en paar spijkertjes door n (brood) plankje te timmeren,

    op de uitstekende spijkerpuntjes prik je je pieper dan vast en schil je met n dunschillertje m met één hand zn velletje eraf, omdraaien, weer vastpinnen (niet te vast) en zn andere kant. succes!

  • Emiel Koops

    Hallo Esther,

    Ik heb in China een elektrische aardappel schiller gezien. Een klein apparaatje waarvan ik er helaas maar 1 gekocht heb. er zijn er waarschijnlijk wel meer te krijgen, maar in Nederland weet ik niet. Ikzelf gebruik hem niet omdat het met een aardappelschilmesje sneller gaat. Als er meer mensen zijn met dit probleem is het misschien wel interessant om dit gezamelijk te importeren.

    Misschien is er al een bedrijf in Nederalnd die deze dingen al geimporteerd heeft dus ff googelen kan geen kwaad.

    Groeten

    Emiel