vraagje

  • Jetje

    Hallo,

    Ik weet wel dat via het internet geen ‘diagnose’ gesteld kan worden, maar ik ga er vanuit dat hier veel ervaringsdeskundigen zijn, dus vandaar mijn vraag over onze jongste zoon van 9 jaar oud.

    Onze zoon heeft een lage spierspanning, vanaf een jaar of 3 heeft hij bij een orthopeed gelopen omdat zijn voetjes te veel naar binnenstonden en hij erg veel viel. D.m.v. zooltjes (die hij tot ongeveer een jaar geleden gedragen heeft) is het vallen opgelost.

    Als hij rent, wapperen armen en benen behoorlijk.

    Op dit moment loopt hij bij een fysiotherapeut vanwege nekklachten en overmatige spierspanning in zijn bovenarmen (hij zegt daar kramp te hebben en ‘lost’ dat zelf op door zijn desbetreffende hand heel ver naar achteren te trekken).

    Op dit moment is hij erg moe. Zo'n 3 keer per week ligt hij al zo tussen half 6 en 6 uur (met hoofdpijn) in bed en valt dan in slaap.

    Nu had hij precies 2 jaar geleden een veel te laag feritine gehalte (=ijzer) in zijn bloed wat pas na zo'n 8 maanden weer op pijl was.

    Omdat hij nu ook weer zo moe is, is in eerste instantie daarop bloed geprikt, maar deze waarde en zijn hb zijn nu goed, dus wordt hij op andere (gangbare) zaken geprikt.

    O ja, vergeet ik nog te melden, zijn fijne motoriek is ook niet wat het zijn moet.

    Gaat er bij iemand van jullie een belletje rinkelen, waaraan ik eventueel kan denken, om daar eens met de huisarts over te spreken.

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje; misschien vinden jullie mij overbezorgd, maar ik wil graag dat het met onze zoon goed gaat.

    Groetjes van Jetje

  • atina

    laat zijn b12 eens prikken.

    neuro-musculaire scoliose

  • atina

    ik weet niet wat er mis gaat maar ik had een link geplaats .

    nu staat er een heel raar woord.

    het moet zijn :

    http://www.stichtingb12tekort.nl/kinderen.htm