spasmofilie en fibromyalgie.......

  • hans bloemhof

    In 2003 werd bij mij de diagnose Fibromyalgie gedaan. Het bleek de naam van de reden van mijn arbeidsongeschiktheid sinds 1990. Dat is dus al een flink tijdje.

    Na veel zoeken en experimenteren ben ik tot de slotsom gekomen dat de grootste winst in het verbeteren van de kwaliteit van leven te halen valt in een rigoureuze omdraai van mijn levenshouding. Het loslaten van mijn perfectionisme en de daaraan gekoppelde faalangst. Het bewust worden van welke gebeurtenissen de oorzaak zijn van de pijn en vermoeidheid.Dan vooral op psychisch gebied. En vooral “niets meer moeten” van mijzelf. Als fyb klant ben je heus niet gek, zeker geen aansteller. Maar deze ziekte is welzeker te danken aan een leven onder druk. In die zin zit de ziekte zeker tussen mijn oren.

    Naast dit bewustwordings proces heb ik ongelofelijk veel baat bij een 10 milligram dosis Amytriptyline per dag. Amytriptyline is een antidepressivum. In een superlage dosering van 10 a 20 milligram werkt dit als een pijnstiller (normale dosis tegen depressie ligt meestal tussen de 50 en 250 milligram per dag) bij Fibromyalgie.

    Dit gebruik is gebaseerd op het idee dat Fibromyalgie een dis-functioneren van de hypofyse. Een klein kliertje (letterlijk) dat verantwoordelijk is voor een groot aantal hormonale processen in je lichaam. Door het niet of overmatig functioneren ligt de aanmaak van vele hormonen in de war. Hierdoor zou het lichaam continu verkeerde signalen (stress, angst, depressie etc) krijgen.

    Ik heb er zoveel baat bij dat ik nagenoeg durf te stellen dat ik genezen ben. Sinds een poosje ben ik bezig om mijn weg naar arbeid te onderzoeken. Voor alles ben ik gelukkiger dan ik ooit in mijn leven ben geweest.

  • Kat

    Beste allemaal,

    ook bij mij is in 2006 spasmofilie vastgesteld. Ik ben ook in behandeling in het UZ Antwerpen. Ik neem extra magnesium, calcium en multivitamines, en ik krijg infusen met ijzer wegens chronische bloedarmoede. Dat hielp allemaal een heel klein beetje, maar de essentie van mijn klachten bleef. Werken kon ik nog steeds niet. Ik probeerde revalidatie mbv kine, maar ook dat was te zwaar: ik kon dan 's avonds gewoon de zetel niet meer uit en zakte letterlijk door mijn benen.

    Uiteindelijk ben ik in maart 2007 begonnen met acupunctuur. Al na de eerste keer had ik het gevoel dat ik vrijer kon ademen. Ik ben uiteindelijk maanden aan een stuk elke week naar acupunctuur geweest en het ging steeds beter met me. In september ben ik opnieuw halftijds beginnen te werken. Dat ging in het begin nog moeizaam, maar intussen lukt het ook steeds beter. Meer zelfs: ik ben intussen 16 weken zwanger, en voorlopig gaat het prima!

    Ik ben nu wel weer meer moe, met af en toe lichte opstootjes van de spasmofilie, maar ik had een jaar geleden nooit durven denken dat het zo goed met me zou gaan. Voor mij is het duidelijk dat de echte kentering er gekomen is toen ik begonnen ben met acupunctuur (en het is niet dat ik zo'n believer was, maar op den duur probeer je alles. Homeopathie en osteopathie hielpen in mijn geval helemaal niet). Ik heb ook wel mijn levensstijl moeten aanpassen: heel duidelijk mijn grenzen in acht nemen, genoeg tijd nemen om te rusten en te recupereren, gezond eten, mijzelf niet te veel opjagen als iets niet lukte… Het duurt even voor je die klik kunt maken, maar dat was voor mij echt noodzakelijk.

    Ik wens jullie allemaal veel beterschap!

  • bianca

    Kan mij iemand het adres geven van dokter lambrecht uit gent?

  • Rita

    Beste,

    Ik geef je graag het adres door van Dr. Lambrecht en kan uit eigen ervaring zeggen dat het een man is met veel ervaring , heel bekwaam en heeft veel uitleg.

    U kan hem raadplegen in Gent op de Koning Albertlaan 101 Tel.09/2206600 of

    in Aalst in de Dirk Martensstraat 2 Tel.053/787060

    Het allerbeste

    Rita

  • patricia

    een goede huisdokter in het turnhoutse is van der linden nadin heilig hardstraat in turnhout zeker de moeite om mee tepraten over je problemen spasmofilie014448844 veel sterkte ben zelf ook patiente voor deze slopende ziekte

  • patricia

    hoi ingerid ik ben ook van turnhout ben patricia ga eens teraden bij nadine van der linden in de heilighardstraat die is zeer goed en helpt je vast wel ook luisterd ze naar jou en neemt alles zeer serieus je mag zeggen dat ik je gestuurd heb TEL 014448844 veel sterkte en sucses groetjes patricia

  • F. Brand

    Hallo Katrien,

    Ik zou graag het adres vernemen, waar dr. Labrecht te bereiken is.

    Mijn vrouw en mijn dochter hebben resp. fybromyalgie en ME/CVS en zouden graag naar deze arts gaan. Er zijn ook in he blad Medium van de ME-stichting meldingen gemaakt over deze arts uit Gent, zonder adresvermelding.

    Graag jouw raktie.Katrien schreef:

    >

    > Hallo, ik heb vandaag ook de diagnose fibromyalgie en

    > spasmofilie gekregen.

    > Er zal niets anders opzitten dan onze leefstijl aan te

    > passen. We worden verplicht om naar ons lichaam te luisteren.

    > Ik heb het er heel moeilijk mee. Ik ben constant moe, heb een

    > gezin met 2 zonen van 10 en 15 jaar. Ik probeer mijn

    > part-time job als verzorgende vol te houden, maar dat gaat

    > ten koste van mijn gezin.

    > Ik heb als medicatie het volgende voorgeschreven gekregen:

    > rivotril, trazolan, biomagnesium en ik neem sinds een 5 tal

    > jaar ook nog prothiaden (tegen depressie). Ik kan je een

    > goede arts aanbevelen (wel lange wachttijd): Dr Lambrecht uit

    > Gent.

    > Als je graag contact met me opneemt, mag je altijd mailen.

    > Steun van lotgenoten kan deugd doen.

    > Groetjes,

  • patricia

    hoi ik ben patricia ik las je berichtje en wil graag weten ofdat dokter lambrecht echt zogoed is en ofdat je er ervaring mee hebt ik ben van turhhout heb ook spasmofie ik heb gisteren mijn eerste baxter gekregen mijnleven is ondertussen een hel zeer moe veel pijn weinig begrip van anderen die het niet kennen enz ik wil je alvast bedanken voor je antwoortje x x0486352277 GSM

  • patricia

    hoi heeft er iemand goed resultaat bij acupuntuur en ik lees dat er zoveel verschillende medicatie wordt genomen welk is nu de beste ik ga op 26 mei ook naar dokter lambrecht ben benieuwt groetjes aan iedereen jullie mogen me ook mailen op moesty 236 @hotmail.com

  • patricia

    hoi patricia hier ik ben ook van turnhout van der linden nadine is zeer goed je kan haar bellen op014448844 je kan me ook mailen op moesty236@hotmail.com dan kunnen we wat gedachten uitwisselen groetjes patricia