FSHD - vragenlijst voor scriptie

  • Wilma Adams

    Hallo, Ik ben Wilma Adams, 4de jaars fysiotherapie studente en ik begin aan mijn scriptie. Ik wil graag weten wat de beste (fysiotherapeutische) behandeling is voor iemand met FSHD.

    Hiervoor wil ik ook graag weten hoe er op dit moment met FSHD in de praktijk wordt omgegaan. Welke behandelingen zijn er gaande enz.

    Ik heb een vragenlijst gemaakt om hierachter te komen en nu is mijn vraag of u deze lijst in zou willen vullen en terug naar mij willen sturen (adams_wilma@hotmail.com).

    Met vriendelijke groet, en alvast bedankt,

    Wilma Adams

    DE VRAGENLIJST

    - Wat zijn uw klachten?

    - Bent u op dit moment in behandeling bij een fysiotherapeut?

    - Waar bestaat de behandeling uit?

    - Wat helpt wel/wat helpt niet?

    - Zijn er dingen die u zou willen veranderen?

    - Zijn er nog andere behandelingen die u op dit moment krijgt?

    - Zijn er nog alternatieven die u (misschien) zou willen proberen?

    - Wat heeft u in het verleden al aan behandelingen gehad? Wat was de reden tot stoppen?

    - Zijn er nog dingen die u echt kwijt wil? Iets dat ik vergeten ben?

  • carolien

    hallo wilma,

    ik ben op dit moment ook met mijn opleiding fysiotherapie bezig en loop op dit moment stage in een praktijk waar ze ook een meneer hebben met fshd.

    deze meneer behandelen ze om contracturen te voorkomen, hij zit dan ook in een rolstoel en is van anderen afhankelijk.

    mijn vraag is of je wat meer te weten bent gekomen over fshd in iedergeval over de behandelmethodes

    ik ben druk aan het zoeken en zelf ook wel aan het berederen wat nou het beste is vanaf het ontstaan tot einde ziekte.

    Ik zie wel dat dit een oud berich is van jou (2006) hopelijk nog wel online om op deze mail, om mij te kunnen beantwoorden…

    ik ben erg benieuwd

    met vriendelijk groet Carolien