beste iedereen,

Mijn vader is twee maanden geleden gestorven, aan een acute hartaanval. Hij was 86 jaar. De laatste 20 jaren zijn zwaar voor hem geweest. Hij begon steeds slechter te lopen, had last van zijn voeten en benen en later ook zijn handen. In het begin wist niemand (de medici) wat ze er mee moesten. Mijn vader was geen lastige patient. Hij accepteerde dat niemand wist wat het was. Maar hij ging zienderogen motorisch achteruit. Ongeveer 15 jaar geleden ontmoette hij op vakantie een leeftijdgenoot die hem vertelde wat hij waarschijnlijk had: ciap. Hij eindigde uiteindelijk in een rolstoel (ruim voor zijn dood hoor). Dit is dus in tegenspraak met de algemene informatie die je op internet te lezen krijgt. Is deze aandoening genetisch bepaald? Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat ik de laatste anderhalf jaar last begin te krijgen van verdoofde tenen en kramp. Alleen 's nachts. Soms heb ik het gevoel wanneer ik loop dat ik een beetje zwalk, net alsof ik een beetje tipsie ben, maar dat is niet zo. Ik ga nog niet naar de huisarts want wat valt er te meten. Mijn tenen zijn niet meer verdoofd kort nadat ik ben opgestaan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook Dupuytren aan mijn handen (3 keer geopereerd,de laaste ca.anderhalf jaar geleden, en voeten heb (Ledderhose). Mijn leeftijd is 57.

Kan iemand hier iets mee? Ik zou dankbaar zijn.

Vriendelijke groet, Anne