hallo lezer, (lotgenoot)
Alle berichten lezend ben ik opgelucht te horen dat ik niet gek of een komediant ben.
Ben alleenwonend, werk nog steeds en inmiddels 60 jaar, tot twee jaar geleden actief, fietsen, wandelen, alleen op vakantie, stappen met vriendinnen, kortom een leuk leven! Daar kwam in korte tijd verandering in, juni 2010 klapvoet, lam gevoel tot geen gevoel linkerkant, niet op kunnen steunen etc. via huisarts naar neuroloog, het bekende neurologische lichamelijke onderdzoek, diagnose vermoedelijk polyneuropathie.
Vervolgafspraak na 6 weken,geen verandering in de klachten eerder verslechtering. Eindelijk na 3 mnd. MRI en bloedonderzoek: uitslag hetzelfde. Derde afspraak inmiddels oktober 2010, EMG geen afwijking, klachten verergeren.
2011: rechterzijde gaat mee doen, heb nu twee benen met gevoelsverlies, koud/warm probleem, loop met stok, fietsen
kan niet meer vanwege gevoelloze voeten die de trappers niet kunnen vinden, alsof de benen in beton gegoten zijn, loop en sta niet meer stabiel, 2 x gevallen op straat, 1x ondersteboven gelopen op station.
Nieuwe neuroloog bezocht augustus 2011, opnieuw fysiek onderzoek, geen andere onderzoeken, gaat uit van de resultaten in 2010 van haar colega. November 2011 vervolgafspraak kan niets voor mij betekenen, voel mij niet serieus genomen / in de steek gelaten. Krijg het aanbod tot volgen van enkele maanden revalidatie, accepteer dit, maar vraag mij af of dat gaat helpen. Vermoeidheid neemt toe, de pijn ook, werk nog steeds, gecombineerd met 3.5 uur reizen p.dg. is de energie die overblijft en daardoor mijn sociale leven hevig aangestast. Er is na werk en reizen niets meer over en het weekend wordt alleen maar gebruikt om te rusten voor de week die komt.
Januari 2012/ April 2012: 2 x p.wk revalidatie naast het werk een hele opgaaf, inmiddels is de rolator in huis en de aangepaste driewielfiets aangevraagd. Door de belasting bovenop alles een hardnekkige ontsteking aan mijn linkerheup.
Moet wat werk betreft er even tussenuit, 6 weken uit de roulatie, de revalidatie blijft maar wordt aangepast.
Toch verergeren de klachten ondanks de revalidatie, de krampen 's nachts pijnlijk, slapeloze nachten naast je werk moeilijk vol te houden, bij het opstaan uit stoel of bed nu regelmatig door het linkerbeen gezakt. doe over korte afstanden lopen steeds langer en kan in korte tijd steeds minder, alle huishoudelijke zaken worden steeds meer een opgave.
Lastig als je alleen woont! En toch wil ik weten wat er mis is en daar is volgens mij het UMC de aangewezen plaats voor maar hoe kom ik daar? Toch weer naar neuroloog voor verwijzing? Ben benieuwd hoe die gaat reageren!